Yeni Medya ve İletişim - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 70
Staj Durumu Yok
Mezuniyet Unvanı Yeni Medya ve İletişim
ÖSYM Tipi SÖZ
Program İçeriği

Uşak Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Türkiye’de bir devlet üniversitesinde kurulan ilk "Yeni Medya Bölümü" dür. Kurulduğu 2015 yılından itibaren, iletişimin temel teorik bilgileri yanında uygulamaya yönelik proje çalışmaları ile de öğrencilerin profesyonel dünyaya hazırlanmaları sağlanmaktadır. 2019 yılından itibaren  bölümün adı "Yeni Medya ve İletişim Bölümü" olarak değiştirilmiştir. Son yıllarda geleceğin meslek alanlarından biri olarak tanımlanan Yeni Medya Bölümü mezunları firmaların internet ortamında tanıtımları, sosyal medya yönetimleri, e-ticaret gibi  alanlarda başarılı çalışmalar ortaya koyabilmektedirler. Fakülte bünyesindeki iletişim teknolojisine sahip atölyeler ve üniversite içi ve dışı kurumlarla işbirlikleri öğrencilerin iş yaşamına uyumlarını planlayacak şekilde düzenlenmiştir. Kişisel gelişimlerini sağlayacak ortak seçmeli ders havuzu sayesinde ilgi alanları doğrultusunda gelişim imkanı da bulabilmektedirler. Ayrıca; Yeni Medya ve İletişim Bölümü öğrencileri, Erasmus+, Mevlana ve Farabi programları ile yurtdışında ve yurtiçinde eğitim alma şansına sahiplerdir. Erasmus+ ve Mevlana değişim programları ile öğrencilerin dünya görüşünü ve yaşam deneyimini zenginleştirecek eşsiz bir deneyim fırsatı sunulurken, Farabi programı yurt içerisinde farklı üniversitelerde eğitim alarak diğer üniversitelerdeki akademik ortamların deneyimlenmesi sağlanmaya çalışılmaktadır. Bu fırsatlar aynı zamanda öğrencilerin ulusal ve uluslararası medya alanında uzmanlarla ve alanında ünlü akademisyenlerle bir ağ kurmaları için olanak sağlamaktadır. Yeni Medya ve İletişim lisans derecesini tamamlayan mezunlar, sosyal medya tasarımı ve yönetimi, yeni nesil gazetecilik, editörlük, yayıncılık, reklam ve dijital içerik üretimi gibi çeşitli alanlarda çalışmaya hazır olacaklar.


Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Emre Vadi Balcı
Tarihçe
Uşak Universitesi İletişim Fakültesi Yeni Medya Bölümü Türkiye’de bir devlet üniversitesinde kurulan ilk "Yeni Medya Bölümü"' dür. 2015 yılında kurulmuş ve 2019 yılından itibaren adı "Yeni Medya ve İletişim" olarak değiştirilmiştir.
Kazanılan Derece
Programdaki (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere "Yeni Medya" alanında lisans diploması verilir.
Kabul Koşulları
(1) Lise Diploması,

(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

(3) DGS

(4) Yatay Geçiş
Üst Kademeye Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine veya doğrudan entegre üçüncü aşama (doktora) programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DC, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 90 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Bölüm mezunları kamu ve özel sektörde çok çeşitli istihdam olanaklarına sahiptirler. Çeşitli kamu kuruluşlarında istihdam edilebilirler. Bunun yanında üniversitelerde araştırma görevlisi ve öğretim görevlisi kadrolarında çalışarak akademik kariyer yolunda ilerleyebilirler. Bunlara ilave olarak çeşitli özel medya kuruluşları ya da ajanslar da mezunların istihdam edilebileceği diğer bir alanlardır.
Ölçme ve Değerlendirme
AA 4,00 90-100 BA 3,5 85-89 BB 3,00 76-84 CB 2,5 70-75 CC 2,00 65-69 DC 1,5 50-64 FF 0,0 49 - 0



https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=1625