Sınıf Öğretmenliği - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı 50
Staj Durumu Yok
ÖSYM Tipi EA
Program İçeriği

  1. Sınıf öğretmenliği alanının gerektirdiği kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.

  2. Bilimsel konuları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir.

  3. Sınıf alan gelişimine katkı sağlama ve sorunlara çözüm amaçlı bilimsel veri üretir.

  4. Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını; gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerini bilir.

  5. Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerini tanır ve tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.

  6. Bireysel ve grup çalışmalarında etkin roller üstlenir.

  7. Alanla ilgili hizmet içi eğitim ve mesleki gelişim etkinliklerine katılır.

  8. Dersin gereksinimlerine ve öğrencinin gelişimine uygun materyal geliştirir.

  9. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahibi olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme değerlendirme yöntemlerini bilir.

  10. Kendini tanır, kendi öz değerlendirmesini yapabilir, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.

  11. Mesleki uygulamalarda karşılaşılan veya öngörülemeyen sorunların çözümünde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.     

  12. Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.

  13. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenmeyi öğrenir ve yönlendirir, yaşam boyu öğrenmeyi kendine amaç edinir.

  14. Topluma, çevreye, insana, sanatsal faaliyetlere ve spora duyarlı olur; sosyal ve kültürel etkinliklere katılır; topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir. 

  15. Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları tanımlar.

  16. Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerine ilişkin farkındalığa ve özellikle sağlık, güvenlik, çevre konuları ile alanındaki iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. Yaşadığı sosyal çevrenin gelişimi için projeler, planlar uygular. 

  17. Eğitim paydaşlarıyla uyum içinde çalışır.

  18. Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip bu bilgileri yeterli düzeyde kullanır ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.

  19. Mesleğinin gerektirdiği eğitim teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanır.

  20. Küresel eğitim şartlarına uygun bilgi, beceri ve tutum sahibi olur.

  21. Bulunduğu çevrenin mesleki, kültürel ve sosyal şartlarına uyum sağlar.

  22. Sanat, spor veya kültürel faaliyetlere etkin olarak katılır.

  23. İçinde yaşadığı topluma örnek olacak tutum ve davranışlara sahip olur.

  24. Kaliteyi geliştirme süreçlerine katılır.

  25. Okul güvenliğinin sağlanması amacıyla paydaşlarla etkileşim kurar.

  26. Mesleği ile ilgili anayasal, yasal hak ve sorumluluklar ile kurallara uygun davranır.


Bölüm Başkanı
Doç. Dr. Cüneyt AKAR
Anabilim Dalı Başkanı
Dr. Öğr. Üyesi Tolga Kargın
Tarihçe
Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2809 Sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanunun 18- (2837/23) Ek Maddesi uyarınca Afyon Kocatepe Üniversitesi bünyesinde kurulmuştur. Fakültemiz eğitim-öğretime 1993-1994 eğitim-öğretim yılında başlamıştır. Fakültemiz 01.03.2006 tarih ve 5467 sayılı kanunla kurulan Uşak Üniversitesi Eğitim Fakültesine dönüştürülmüştür. Sınıf Öğretmenliği Bölümü 1994-1995 Eğitim-Öğretim Yılı normal öğretim, 1997-1998 Eğitim-Öğretim Yılı ise ikinci öğretim programlarıyla eğitim-öğretime başlamıştır. 24 Eylül 2018’de, 2018-2019 öğretim yılından itibaren birinci sınıflardan başlanarak uygulanmak üzere Yükseköğretim Kurulu tarafından içerik ve isim güncellemesi gerçekleştirilmiş; Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı olarak programa devam edilmiştir.
Bölüm, Uşak Üniversitesi çatısı altında ilk mezunlarını 2008 yılında vermiştir. Programda Yükseköğretim yeterlilikler çerçevesinde altıncı düzey lisans için, 240 kredi (AKTS) esas alınmakta; mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Sınıf Öğretmenliği alanında lisans diploması verilmektedir (Uşak Üniversitesi eğitim öğretim sınav yönetmeliği, https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/43774).
Kazanılan Derece
Programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve 240 AKTS kredisine sahip olan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip öğrencilere Sınıf Öğretmenliği alanında lisans derecesi verilir (7-11).
Kabul Koşulları
(1) Lise Diploması,
(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans derecesine veya doğrudan entegre üçüncü aşama (doktora) programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Students who are successful from all lessons and having 2.00 (from 0-4 level) average and above from all lessons get undergraduate diploma at the field of Department of Primary Teacher Education
Mezun İstihdam Olanakları
Özel ve devlet okullarında çalışma olanağı
Ölçme ve Değerlendirme
Üniversite Senatosu tarafından sınav, değerlendirme ve derecelendirme düzenlemeleri yapılmış olup, İlköğretim Öğretmenliği Anabilim Dalı bu yönetmeliklere tabidir. Her ders, bir ara sınav, kısa sınavlardan, ödevlerden ve ödevlerden oluşan ikinci bir ara sınav ve sırasıyla% 30,% 20 ve% 50 katkı payı ile bir final sınavı ile değerlendirilir. İşaretleme 100'den yapılmıştır. 81-100 notlarına AA, 76-80 BA, 70-75 BB, 60-69 CB, 50-59 CC, 45-49 DC, 40-44 DD harf notu verilmiştir. , 30-39 FD ve 0-29 FF. AA en yüksek nottur ve 4.00, BA 3.5, BB 3.0, CB 2.5, CC 2.0, DC 1.5, DD 1.0, FD 0.5 ve FF 0.0 notlarına sahiptir. AA'dan CC'ye notlar geçer, DD'den FF'ye başarısız olur ve DC koşullu geçer ve bu terim için en az 2.0 olan bir CGPA gerektirir. Programdaki her ders için verilen detaylar, ikinci ara sınavın bir açıklaması ile birlikte ayrıntılı değerlendirme yöntemlerini içerir.



https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=578