Programın Kısa Geçmişi
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (örgün) programı 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında açılmıştır.
Verilen Derece
Bu program yükseköğretimde Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında 120 AKTS kredisi tamamlanarak program yeterlilikleri sağlandığında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesine sahip olunur.
Derecenin Düzeyi
Ön lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Öğrenci, YÖK´ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş esaslarına ilişkin yönetmelik” hükümleri uygulanır.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin zorunlu ve seçmeli derslerde toplam 120 AKTS'yi başarıyla tamamlamaları, genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması ve 30 işgünü yaz stajını başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.
Program Profili
Program kamu ve özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına destek olmak, büro faaliyetlerinin yükünü azaltabilecek derecede bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, iletişim becerileri gelişmiş, her türlü büro teknolojisini kullanabilen, protokol bilgisine sahip, yönetsel karar alma ve analiz becerisine sahip ve yaratıcılık bilincinde büro yöneticileri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Büro yönetimi ve yönetici Asistanlığı programı, ön lisans düzeyinde 2 yıl süreli teorik ve işyeri uygulamasına dayalı pratik eğitim vermektedir. Eğitim dili Türkçedir. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için bütün dersleri başarı ile tamamlamaları ve zorunlu olarak 30 iş gününü kapsayan yaz stajını yapmaları gerekmektedir.