Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+UKrediAKTS
3OSDN300322018ERGOTERAPİ2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ergoterapinin tarihçesini, ergoterapinin holistik yaklaşımlarını ve anlamlı yaşamın psikososyal ve fiziksel görünüşünün bütünleşmesini öğretmektir.
Dersin İçeriği Dünyada ve Türkiye’de ergoterapinin tarihçesi, anlamlı aktiviteyle bütünleşerek yaşamda sağlık, katılımın desteklenmesinin anlatım ve tartışması.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi MUHAMMET ALİ KÖROĞLU
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1) American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD: 2) Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. ( November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA. New York State Office of Mental Health (2010). 3) Substance Abuse and Mental Health Service Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration
1. American Occupational Therapy Association (2004) Definition of occupational therapy practice for the AOTA Model Practice Area. Bethesda, MD:
2. Dornan, D.H., Felton, C., Carpinello, S. (November 14, 2000) Mental Health Recovery from the Perspectives of Consumer/Survivors. Presentation at the American Public Health Association Annual Meeting, Boston, MA.
New York State Office of Mental Health (2010).
3. Substance Abuse and Mental Health Services Administration. (2010). Mental Health, United States, 2008. HHS Publication No. (SMA) 10-4590, Rockville MD: Center for Mental Health Services, Substance Abuse and Mental Health Services Administration
Önerilen Kaynaklar
Ara Sınav-Final Sınavı

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %
Mühendislik Bilimleri %
Mühendislik Tasarımı %
Sosyal Bilimler %
Eğitim Bilimleri %
Fen Bilimleri %
Sağlık Bilimleri %
Alan Bilgisi %

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Bütünleme Sınavı 0 % 0
Quiz 0 % 0
Derse Katılım 0 % 0
Uygulama/Pratik 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Rehberli Problem Çözümü 0 % 0
Problem Çözümü 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Soru-Yanıt 0 % 0
Takım/Grup Çalışması 0 % 0
Deney 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Gösterme 0 % 0
Alan Gezisi 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Örnek Vaka İncelemesi 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı /Yönetimi 0 % 0
Rol Oynama / Dramatize Etme 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Makale Kritik Etme 0 % 0
Bireysel Çalışma 0 % 0
Toplantı Başkanlığı Yapma 0 % 0
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 0 % 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 % 0
Okuma 0 % 0
Quiz 0 % 0
Rapor 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı/Yönetimi 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 0 % 0
Laboratuvar Ara Sınavı 0 % 0
Laboratuvar Sınavı 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Performans 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Quiz için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ev Ödevi 0 % 0
Toplam :
2
% 100

AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 6 84
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2,86666666666667 86

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 1) Hizmet alan kişi ve ilgili çevresi ile ilişkili olarak Ergoterapi pratiklerinin çerçevesini tanımlar. 2) Sağlık, yaşam kalitesi, katılım ve iyi olma hali ile ilgili olarak ergoterapinin rolünü tanımlar. 3) Mental hastalığı olanlarda ergoterapinin tanımlayıcı rolünü ve tarihçesini anlar. 4) Anlamlı aktivite ve geri dönüş arasındaki ilişkiyi tanımlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
14 1) Giriş ve ergoterapinin tarihçesi 2) Aktivite, özür, katılım ve ergoterapi 3) Özür, yaşam kalitesi, katılım ve ergoterapi 4) Kişi merkezli çalışma, holistik yaklaşım, çok yönlü bakış, akran eğitimi 5) Mental sağlık hizmetlerinin tarihçesi 6) Özür ve psikolojik yönler 7) Bozukluk ve katılım; aktivite ve çevre ilişkisinin açıklanması 8) Ara sınav 9) Ergoterapinin sosyal yönünün tartışılması 10) Sağlık, sosyal adalet ve ergoterapi arasındaki bağlantılar 11) Avrupa Ergoterapi Yükseköğrenim Ağı ve Dünya Ergoterapi Federasyonu 12) Günlük yaşam aktiviteleri, dinlenme ve uyku, eğitim, çalışma, oyun, sosyal katılım 13) Akut ve uzun süreli bakım hizmetleri, toplum temelli mental sağlık hizmetleri, okullar, askeri rehabilitasyon merkezleri, işyerleri 14) Genel Değerlendirme 1) Sunum Hazırlama 2) Sunum Hazırlama 3) Sunum Hazırlama 4) Sunum Hazırlama 5) Sunum Hazırlama 6) Sunum Hazırlama 7) Sunum Hazırlama 8) Sunum Hazırlama 9) Sunum Hazırlama 10) Sunum Hazırlama 11) Sunum Hazırlama 12) Sunum Hazırlama 13) Sunum Hazırlama 14) Sunum Hazırlama 1) Önerilen Kaynaklar 2) Önerilen Kaynaklar 3) Önerilen Kaynaklar 4) Önerilen Kaynaklar 5) Önerilen Kaynaklar 6) Önerilen Kaynaklar 7) Önerilen Kaynaklar 8) Önerilen Kaynaklar 9) Önerilen Kaynaklar 10)Önerilen Kaynaklar 11)Önerilen Kaynaklar 12) Önerilen Kaynaklar 13) Önerilen Kaynaklar 14) Önerilen Kaynaklar
 


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=428296&lang=tr&curProgID=1426