Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Diş Hekimliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Öğretim Şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin Amacı
|
Seramik malzemelerin tanımı, kullanılan hammaddeler,şekillendirilmesi, özellikleri, çeşitleri ve uygulama alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Seramik malzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması,kristal yapıları,hammaddeler, şekillendirilmesi, geleneksel ve yapısal seramikler, sinterleme,cam ve cam-seramikler, sır ve emaye, porselen, refrakter ve çimento,seramiklerin özellikleri ve kullanım alanları.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Beyin Fırtınası, Deney, Gözlem, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama şeklinde gerçekleşmektedir.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ ERGÜN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1
|
|
Seramik Malzemeler” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley&Sons, 1975. A. Koller, “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994. Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey, ”Physical Ceramics; Principles fo Ceramic Science and Engineering” John Wiley&Sons, 1997. D. W. Richerson, “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Usein Desing” CRC, 2006. V. Günay, Ş. Yılmaz, "Cam-Seramikler: Bilim ve Teknolojisi", TÜBİTAK MAM, 2010.
|
|
D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley & Sons, 1975. A. Koller, “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994. Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey, ”Physical Ceramics; Principles fo Ceramic Science and Engineering” John Wiley & Sons, 1997. D. W. Richerson, “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Usein Design” CRC, 2006. V. Gunay, S. Yılmaz, "Glass-Ceramics: Science and Technology", TÜBİTAK MAM, 2010.
|
|
2
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%20
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%30
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%30
|
|
Fen Bilimleri
|
%20
|
|
|