Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3OSDN300532018GELENEKSEL SERAMİK MALZEMELER2+0+023

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Seramik malzemelerin tanımı, kullanılan hammaddeler,şekillendirilmesi, özellikleri, çeşitleri ve uygulama alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin İçeriği Seramik malzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması,kristal yapıları,hammaddeler, şekillendirilmesi, geleneksel ve yapısal seramikler, sinterleme,cam ve cam-seramikler, sır ve emaye, porselen, refrakter ve çimento,seramiklerin özellikleri ve kullanım alanları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Beyin Fırtınası, Deney, Gözlem, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma ve Uygulama şeklinde gerçekleşmektedir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ ERGÜN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1
Seramik Malzemeler” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu
D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley&Sons, 1975.
A. Koller, “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994.
Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey, ”Physical Ceramics; Principles fo Ceramic Science and Engineering” John Wiley&Sons, 1997.
D. W. Richerson, “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Usein Desing” CRC, 2006.
V. Günay, Ş. Yılmaz, "Cam-Seramikler: Bilim ve Teknolojisi", TÜBİTAK MAM, 2010.
D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, “Introduction to Ceramics” John Wiley & Sons, 1975. A. Koller, “Structure and Properties of Ceramics” Elsevier, 1994. Y-M. Chiang, D. P. Birnie, W. D. Kingrey, ”Physical Ceramics; Principles fo Ceramic Science and Engineering” John Wiley & Sons, 1997. D. W. Richerson, “Modern Ceramic Engineering; Properties, Processing, and in Usein Design” CRC, 2006. V. Gunay, S. Yılmaz, "Glass-Ceramics: Science and Technology", TÜBİTAK MAM, 2010.
2

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %20
Mühendislik Bilimleri %30
Eğitim Bilimleri %30
Fen Bilimleri %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Performans 3 5 15
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 91

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Seramik malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır.
2 Seramik hammaddelerini tanımlar.
3 Seramik malzemelerin şekillendirilmesini ve şekillendirme yöntemlerini kavrar.
4 Sinterleme, sinterleme türleri ve sinterlemede gerçekleşen olayları tanımlar.
5 Porselen, refrakter ve çimentoyu tanımlar., Geleneksel ve yapısal seramikleri tanımlar.
6 Seramiklerin özelliklerini kavrar.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Seramik Malzemelerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması
2 Seramiklerin kristal yapıları
3 Seramik Hammaddeler ve sınıflandırılması
4 Seramik Malzemelerin Şekillendirilmesi ve Üretim Yöntemleri
5 Sinterleme, Sinterleme Yöntemleri
6 Cam ve Cam-Seramikler
7 Sinterlemede Gerçekleşen Olaylar
8 Seramik Sırlar, Sırların Üretimi, Seger Formülasyonu, Frit ve Emaye
9 Refrakterler, Çeşitleri ve Özellikleri
10 Porselenler, Çeşitleri ve Özellikleri
11 Geleneksel ve Yapısal Seramikler
12 Seramiklerin Özellikleri
13 Seramiklerin Kullanım Alanları
14 Geleneksel seramiklerle, metal, poırselen ve çimentonun ortak noktalarını karşılaştırmak
15

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 1 4 2 2 1 2 2 1
Ö1 2 1 4 5 2 2 4 3
Ö2 2 4 3 2 4 1 5 2
Ö3 3 2 4 2 3 4 1 4
Ö4 4 3 1 4 3 2 3 1
Ö5 3 3 1 3 2 2 1 3
Ö6 2 2 2 1 1 3 2 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=428303&lang=tr&curProgID=1426