Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+UKrediAKTS
3OSDN301232018TOPLUMSAL CİNSİYET VE EĞİTİM2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda farkındalık yaratmak
Dersin İçeriği Toplumsal Cinsiyet eşitliği ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi MELTEM KURTOĞLU ERDEN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Bilgisayar Teknolojisi ve Temel Yazılımlar, İbrahim Halil Sugözü - Ramazan Demir - Musa Kaplan - Kenan Donuk - Fuat Esmeray (2010), Nobel Yayıncılık 2 Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar, İhsan Karagülle (2005), Türkmen Kitapevi
Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar, İhsan Karagülle (2005), Türkmen Kitapevi
Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %
Mühendislik Bilimleri %
Mühendislik Tasarımı %
Sosyal Bilimler %
Eğitim Bilimleri %
Fen Bilimleri %
Sağlık Bilimleri %
Alan Bilgisi %

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Bütünleme Sınavı 0 % 0
Quiz 0 % 0
Derse Katılım 0 % 0
Uygulama/Pratik 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Rehberli Problem Çözümü 0 % 0
Problem Çözümü 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Soru-Yanıt 0 % 0
Takım/Grup Çalışması 0 % 0
Deney 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Gösterme 0 % 0
Alan Gezisi 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Örnek Vaka İncelemesi 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı /Yönetimi 0 % 0
Rol Oynama / Dramatize Etme 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Makale Kritik Etme 0 % 0
Bireysel Çalışma 0 % 0
Toplantı Başkanlığı Yapma 0 % 0
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 0 % 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 % 0
Okuma 0 % 0
Quiz 0 % 0
Rapor 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı/Yönetimi 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 0 % 0
Laboratuvar Ara Sınavı 0 % 0
Laboratuvar Sınavı 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Performans 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Quiz için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ev Ödevi 0 % 0
Toplam :
2
% 100

AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Bireysel Çalışma 8 1 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4,06666666666667 122

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Toplumsal Cinsiyet kavramını tanımlar
2 toplumsal cinsiyet ve biyolojik cinsiyet arasındaki farkları açıklar
3 eğitim ve toplumsal cinsiyet eşitliği kavramlarını kuramsal yaklaşımlara dayanarak tartışabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma ve İzlence tanıtımı Konular
2 Temel Kavramlar ve Tanımlar konular
3 Temel Kavramlar ve tanımlar konular
4 Eğitim ve toplumsal cinsiyete kuramsal yaklaşımlar-1 konular
5 Eğitim ve toplumsal cinsiyete kuramsal yaklaşımlar-2 konular
6 Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğinin yasal dayanakları konular
7 Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği ve eğitim yoluyla güçlenme konular
8 toplumsal cinsiyete duyarlı eğitim ve öğretmenin rolü konular
9 Ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin sunumu konular
10 örgün eğitim sisteminin toplumsal cinsiyet profili konular
11 karma eğitim/ feminist pedagoji konular
12 yetişkin eğitiminde toplumsal cinsiyet eşitliği ve kadın sorunu olarak okumaz yazmazlık konular
13 Türkiye'de kadınların eğitim tarihi ve kızların eğitime erişim engelleri konular
14 öğrenci sunumları konular


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Ö1 2 2 3 1 3 3 2 1 1
Ö2 2 2 3 1 3 3 2 1 1
Ö3 2 2 3 1 3 3 2 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=428355&lang=tr&curProgID=1426