Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3OSDN301302019İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM2+0+023

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı İletişim donanımlarının, kişilerarası ve kişi içi iletişim çatışmalarının kaynaklarının ve eğitim uygulamaları için etkili iletişim kalıplarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği Kişilerarası iletişimin tanımı, iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb. ), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Yrd. Doç. Dr. Cüneyt AKAR
Dr. Öğr. Üyesi Kamil Uygun
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar seç
1-Demiray,U. (2008); Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi
2-Ergin, A. , Birol C. (2005); Eğitimde İletişim, Ankara: Anı Yayınları
1-Demiray,U. (2008); Etkili İletişim,Ankara:Pegem Akademi 2-Ergin, A. , Birol C. (2005); Eğitimde İletişim, Ankara: Anı Yayınları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %80
Eğitim Bilimleri %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Etkili iletişim kurabilir ve iletişim çatışmalarına engel tutumları tanımlayacaklar.
2 İletişim sürecini sınıf içi rol ve etkinliklerde etkin şekilde kullanabilecekler.
3 Açık ben dili kullanan, empatik, kabul edici iletişim yaklaşımlarını bilecek ve sergileyecekler.
4 Sözlü ve yazılı ifade yöntemleri ile beden dilini sınıf ve eğitici uygulamalarda etkin kullanabilecekler.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İletişimin tanımı ve temel bileşenleri
2 İletişim Modelleri
3 Etkili iletişim
4 Etkili iletişim
5 Etkili iletişimin engelleri
6 Konuşma ve dinleme
7 Konuşma ve dinleme
8 Arasınav
9 Etkili iletişimde çatışma yönetimi
10 Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
11 Etkili iletişimde bilişsel,duyuşsal ve davranışsal süreçler
12 Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
13 Eğitim ortamlarında etkili iletişim ve boyutları
14 Eğitim kurumlarında örgütsel iletişim
15 sağlıklı İletişim ve insan ilişkilerinden örnekler
16 Final

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 5 3 3 3 4
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=428572&lang=tr&curProgID=1426