Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3OSDN301382019ÖZEL YETENEKLİLER VE EĞİTİMLERİ2+0+023

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin öncelikle özel yetenek, üstün yetenek, üstün zeka kavramları, kuramları, özellikleri, geçmişten ve günümüzde üstün yetenekli kişilerin biyografileri, üstün yetenekli kişilerin yaşamda karşılaştığı zorluklar, üstün yeteneklilerle ilgili film analizleri, üstün yetenekliler eğitimleri, eğitim teknikleri hakkında bilgi edinmesidir.
Dersin İçeriği Üstün zeka, üstün yetenek, özel yetenek tanımları; üstün zeka kuramları; üstün zekalı çocukların özellikleri(bilişşsel, sosyal duygusal), tanılanmaları, eğitimleri, üstün yetenekli çocukların aileleri, özel yeteneklilerle ilgili filmler
Dersin Yöntem ve Teknikleri Düz anlatım, soru cevap, tartışma
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doç. Dr. ŞULE GÜÇYETER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Sak, U. (2014). Üstün Zekâlılar : Özellikleri Tanılanmaları ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık
Sak, U. (2014). Üstün Zekâlılar : Özellikleri Tanılanmaları ve Eğitimleri. Ankara: Vize Yayıncılık

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 50
Ev Ödevi 1 % 10
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 3 21
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 97

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel üstün zeka, özel yetenek tanım ve kuramlarına örnek vererek açıklar
2 Özel yetenekli bireylerin özelliklerine örnekler verir.
3 Özel yetenekli bireylerin tanılanması ve eğitim sürecini açıklar.
4 Özel yetenekli bireylere ilişkin güncel konular, filmler, kitaplara ilişkin örnekler verir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı, ders izlencesi hakkında bilgilendirme, Üstün zeka, üstün yetenek, özel yetenek nedir? Tarihçe, Mitler
2 Üstün zeka/yetenek kuramları
3 Üstün zekalı/yetenekli Kişilerin/Çocukların Özellikleri Deha, Savant, Asperger, İki Kere Farklı Çocuklar ve Özellikleri
4 Üstün zekalı/yetenekli Kişilerin/Çocukların Özellikleri-Sosyal Duygusal Özellikleri ve İhtiyaçları
5 Üstün Zekalıların Tanılanması, Üstün Zekalıların/Özel Yetenekliler İçin Eğitsel Stratejiler
6 Türkiye’de ve Dünyada Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi
7 Üstün Yetenekli Çocukların Aileleri
8 Farklı Alanlardan/Disiplinlerden Üstün Yetenekli Kişiler ve Özellikleri-Tartışma
9 Farklı Alanlardan/Disiplinlerden Üstün Yetenekli Kişiler ve Özellikleri-Tartışma
10 Farklı Alanlardan/Disiplinlerden Üstün Yetenekli Kişiler ve Özellikleri-Tartışma
11 Farklı Alanlardan/Disiplinlerden Üstün Yetenekli Kişiler ve Özellikleri-Tartışma
12 Özel Yetenekli Kişileri Konu Alan Filmlerin İncelenmesi
13 Özel Yetenekli Kişileri Konu Alan Filmlerin İncelenmesi
14 Özel yeteneklilere yönelik güncel konular, kitapların tartışılması

 
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 2
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 2
Ö2 1 1 1 1 1 1 1 2
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 2
Ö4 1 1 1 1 1 1 1 2

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=428577&lang=tr&curProgID=1426