Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Diş Hekimliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Mimari tasarım ve planlama ilişkisini, mimari tasarım sürecini ve farklı işlevlere sahip bina tasarımlarında dikkate alınması gereken hususları tanımayı ve Kentsel mekânın planlanmasında mimarlık disiplini ile ilişki kurma bilgi ve becerisini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Mimarlık disiplinini bilim ve sanat olarak tanımlamak, mimari tasarım sürecini ve üsluplarını öğrenerek kent planlama içinde kullanmak
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğr. Üyesi AYÇA ARSLAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Taut B.(2021), Mimarlık Öğretisi, Arketon
|
|
-Vitrivius (1998) Mimarlık Üzerine On Kitap. Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı -Ching F.D.2011, Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen.YEM Uran F.Mimarlık Bilgisi I, İstanbul Teknik Üniversitesi 1965 -Aksay E 1975,Mimarlıkta Tasarım İletim ve Denetim. Taut B.(2021), Mimarlık Öğretisi, Arketon -Gökçe G.,Ayaydın Y.,Erenman Ö.,Özgen A. (2015),Yapıda Yenilikçi Yaklaşımlar, MimarSinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Yayınları -Laroche D., Maeso J., Ziegler V.(2009), Le Corbusier Türkiye'de:İzmir Nazım Planı (1939-1949),KırmızıKedi. -ARSLAN AYÇA (2021). YEREL MİMARİNİN VE GELENEKSEL KİMLİK ÖĞELERİNİN MİMARİ TASARIMA YANSIMALARI. ULUSLARARASI ZANATTAN SANATA KONGRE VE JÜRİLİ KARMA SERGİSİ (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:7326410) -Çelebi R. (2005), Yapı Bilgisi, İstanbul Kültür Üni.Yayınları.
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%10
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%90
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%
|
|
Sosyal Bilimler
|
%
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%
|
|
Fen Bilimleri
|
%
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%
|
|
Alan Bilgisi
|
%100
|
|
|