Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+UKrediAKTS
3OSDN301562020MODA KÜLTÜR KİMLİK0+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Çalışma hayatında giyim ve modanın yeri ve önemini vurgulamak. Kişisel gelişimde kültür kimlik ve kendi giyim tarzınız olusturabilmeyi aktarmak.
Dersin İçeriği Sektörel giyim ve moda trendleri. Eğitim ve kültür ilişkisi.Kişisel giyim şekilleri ve önemli ipuçları.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. ABDULLAH AKÇAN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Fred Davıs; Moda, Kültür ve Kimlik, Yapı Kredi Yayınları.
Fred Davıs; Moda, Kültür ve Kimlik, Yapı Kredi Yayınları.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %
Mühendislik Bilimleri %
Mühendislik Tasarımı %
Sosyal Bilimler %50
Eğitim Bilimleri %
Fen Bilimleri %
Sağlık Bilimleri %
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Bütünleme Sınavı 0 % 0
Quiz 0 % 0
Derse Katılım 0 % 0
Uygulama/Pratik 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Rehberli Problem Çözümü 0 % 0
Problem Çözümü 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Soru-Yanıt 0 % 0
Takım/Grup Çalışması 0 % 0
Deney 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Gösterme 0 % 0
Alan Gezisi 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Örnek Vaka İncelemesi 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı /Yönetimi 0 % 0
Rol Oynama / Dramatize Etme 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Makale Kritik Etme 0 % 0
Bireysel Çalışma 0 % 0
Toplantı Başkanlığı Yapma 0 % 0
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 0 % 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 % 0
Okuma 0 % 0
Quiz 0 % 0
Rapor 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı/Yönetimi 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 0 % 0
Laboratuvar Ara Sınavı 0 % 0
Laboratuvar Sınavı 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Performans 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Quiz için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ev Ödevi 0 % 0
Toplam :
2
% 100

AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 1,93333333333333 58

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Moda kavramlarını ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.) tanımlayabilir.
2 Kültürel ve toplumsal kimlik anlayışında modanın rolünü açıklayabilir.
3 Giyim ve aksesuarlarının Kültürel değerler açısından karşılaştırılmasını yapabilir.
4 Modada görünürlülük ( öncüler – moda dışılar) olgusunu açıklayabilir, modanın tükenmesi konusunda yorumlar yapabilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Moda sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü, kuramlar , moda süreci ve modanın kapsamı.
2 Moda kavramları ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.)
3 Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formları.
4 Modada kıyafet kodu.
5 Kişisel gelişim, imaj oluşturma açısından moda.
6 Moda ve toplumsal kimlikler.
7 Moda ve toplumsal kimlikler.
8 Modada kimlik.
9 Cinsel kimlik ve erotizm açısından moda.
10 Sınıf ve statünün oluşumunda moda.
11 Kültürel etkileşim ve moda akımları.
12 Kültürel süreklilik, endüstrileşme ve ekonomik uygulanırlık açısından moda.
13 Modada görünürlülük ( öncüler – moda dışılar).
14 Modanın tükenmesi.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 1 2 1 1 2 1 1 1 1
Ö3 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=551913&lang=tr&curProgID=1426