Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3OSDN301662021KİŞİLİK VE STRES2+0+023

 
Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı , öğrencilerde kişilik yapısı, stresle ilişkisi ve kişilik yapısına göre stres yönetimi becerisini kazandırmaktır
Dersin İçeriği Kişilik kavramı ve türlerini, stres kavramını, kişilik ve stres arasındaki ilişkiyi bilme ve stresi etkin şekilde yönetebilme becerilerini öğrenme
Dersin Yöntem ve Teknikleri Düz anlatım, Soru-cevap
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr. Gör. Dr. SALİHA ESRA ERYILMAZ AYDIN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Stephan Palmer & Cary Cooper, Stres Yönetimi, Çevirmen Ömer Anlatan, Nova Yayın 2021
Ersin Altıntaş, Stres Yönetimi, Anı Yayıncılık, 2014

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Sağlık Bilimleri %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 2 2 4
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kişilik kavramını ve türlerini bilir
2 Stres kavramını, sebep ve sonuçlarını bilir
3 Stres ve kişilik aradındaki ilişkiyi bilir
4 Stresi yönetme stratejilerini bilir

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Kişilik, gelişimi ve türleri
2 Kişilik sınıflandırması
3 Stres kavramı
4 Kişilik yapısı ve stres ilişkisi
5 Stres ve bedensel hastalıklar
6 Stres ve ruhsal hastalıklar
7 Stresle başa çıkmada bireysel stratejiler
8 Bilişsel çarpıtmalar
9 Stresle başa çıkmada davranışsal stratejiler
10 İletişim becerileri
11 İletişim becerileri
12 Çalışma hayatı ve stres
13 Stresle kavramıyla ilgili video izleme
14 Vaka çalışması

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8
Tüm 1 1 1 1 5 4 1 1
Ö1 1 1 1 1 5 4 1 1
Ö2 1 1 1 1 4 4 1 1
Ö3 1 1 1 1 4 4 1 1
Ö4 1 1 1 1 5 4 1 1

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=641430&lang=tr&curProgID=1426