Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+UKrediAKTS
3OSDN300012021PAZARLAMANIN İLKELERİ2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Diş Hekimliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Pazarlamanın tanımını yaparak temel pazarlama konseplerini tartışmak, pazarlama sürecini ve bu süreci etkileyen güçleri kavramak, stratejik planlamada pazarlama yöneticilerinin rolünü öğrenmek, işletmeleri müşterilerine hizmet verirken etkileyen çevresel güçlerin farkına varmak, pazarlama bilgi sisteminin bir işletme için önemini kavramak ve pazarlama araştırma sürecinin adımlarını öğrenmek, tüketici satın alma davranışını etkileyen güçleri anlamak ve konumlandırma sürecini tanımlamak.

Dersin İçeriği 1 PAZARLAMANIN KONUSU, KAPSAMI, GELİŞİMİ, PAZARLAMA ANLAYIŞI VE SON GELİŞMELER
2 PAZARLAMA ÇEVRESİ, STRATEJİK PLANLAMA VE PAZARLAMANIN ROLÜ
3 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI VE BİLGİ SİSTEMİ
4 TÜKETİCİ PAZARLARI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI
5 ENDÜSTRİYEL PAZARLAR VE ULUSLARARASI PAZARLAR
6 PAZAR BÖLÜMLENDİRME, HEDEFLEME VE KONUMLANDIRMA
7 ÜRÜNFİYAT
9 TUTUNDURMA
10 KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ GELİŞTİRME
11 REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER
12 İNTERNETTE PAZARLAMA VE DOĞRUDAN PAZARLAMA
13 DAĞITIM: DAĞITIM KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM (LOJİSTİK) VE ULUSLARARASI PAZARLAMA
14 PAZARLAMA YÖNETİMİNDE ORGANİZASYON, UYGULAMA VE DENETİM
15 HİZMET PAZARLAMASI
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi NECLA KUDUZ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar
İSMET MUCUK/ PAZARLAMA İLKELERİ

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %
Mühendislik Bilimleri %
Mühendislik Tasarımı %
Sosyal Bilimler %90
Eğitim Bilimleri %
Fen Bilimleri %
Sağlık Bilimleri %
Alan Bilgisi %10

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Final Sınavı 1 % 60
Bütünleme Sınavı 0 % 0
Quiz 0 % 0
Derse Katılım 0 % 0
Uygulama/Pratik 0 % 0
Laboratuvar 0 % 0
Rehberli Problem Çözümü 0 % 0
Problem Çözümü 0 % 0
Tartışma 0 % 0
Soru-Yanıt 0 % 0
Takım/Grup Çalışması 0 % 0
Deney 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Gösterme 0 % 0
Alan Gezisi 0 % 0
Alan Çalışması 0 % 0
Örnek Vaka İncelemesi 0 % 0
Beyin Fırtınası 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı /Yönetimi 0 % 0
Rol Oynama / Dramatize Etme 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Makale Kritik Etme 0 % 0
Bireysel Çalışma 0 % 0
Toplantı Başkanlığı Yapma 0 % 0
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 0 % 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 % 0
Okuma 0 % 0
Quiz 0 % 0
Rapor 0 % 0
Gözlem 0 % 0
Rapor Hazırlama 0 % 0
Rapor Sunma 0 % 0
Proje Hazırlama 0 % 0
Proje Sunma 0 % 0
Seminer 0 % 0
Proje Tasarımı/Yönetimi 0 % 0
Makale Yazma 0 % 0
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 0 % 0
Laboratuvar Ara Sınavı 0 % 0
Laboratuvar Sınavı 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Performans 0 % 0
Sözlü Sınav 0 % 0
Quiz için Bireysel Çalışma 0 % 0
Ev Ödevi 0 % 0
Toplam :
2
% 100

AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2,86666666666667 86

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilecektir.
2 Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
3 Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir.
4 Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
5 Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
6 Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 PAZARLAMANIN KONUSU, KAPSAMI, GELİŞİMİ, SON GELİŞMELER İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
2 PAZARLAMA ÇEVRESİ, STRATEJİK PLANALAMA VE PAZARLAMANIN ROLÜ İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
3 PAZARLAMA ARAŞTIRMASI VE PAZARLAMA BİLGİ SİSTEMİ İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
4 TÜKETİCİ PAZARLARI VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
5 ENDÜSTRİYEL PAZRLAR VE ULUSLARARASI PAZARLAR İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
6 PAZAR BÖLÜMLENDİRME, HEDEFLEME VE KONUMLANDIRMA İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
7 ÜRÜN İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
8 FİYAT İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
9 TUTUNDURMA (PAZARLAMA İLETİŞİMİ) İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
10 KİŞİSEL SATIŞ VE SATIŞ GELİŞTİRME İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
11 REKLKAM VE HALKLA İLİŞKİLER İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
12 İNTERNETTE PAZARLAMA VE DOĞRUDAN PAZARLAMA İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
13 DAĞITIM KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM (LOJİSTİK) İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.
14 PAZARLAMA YÖNETİMİNDE ORGANİZASYON, UYGULAMA VE DENETİM HİZMET PAZARLAMASI ULUSLARARASI PAZARLAMA İSMET MUCUK. PAZARLAMA İLKELERİ. TÜRKMEN KİTABEVİ.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9
Tüm 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö1 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö3 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö4 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö5 2 2 2 2 2 2 2 2 2
Ö6 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.usak.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=641433&lang=tr&curProgID=1426